Why dont you take another little piece of my heart

ett recept om dagen kilar bra i magen.

Jo idag blir det middag igen och detta tänkte jag dela med mig om. Kommer nog bli ganska mycket sånt. Jag älskar att laga mat och kanske har jag valt fel yrke eller kan man göra en kombo? Vem vet vad framtiden har för planer för mig.


vitlökskyckling & ugnsgratinerad grönsaksblandning m. potatis.


grönsaksblandning m. potatis
morötter
potatis
zuzzini
champinjoner

dela alla ingredienser i någorlunda tunna skivor (speciellt potatisen). Lägg på en ugnsplåt och blanda med lite olivolja, peppar och rosmarinssalt (saltet får gärna vara flingsalt). Ställ in i ugnen i ca:30 min på 220grader.

vitlökskyckling
fräs vitlöken i lite olja i en stekpanna. Lägg sedan i kycklingen, krydda med paprikapulver och låt steka tills att den
är klar.

Klart att servera!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det ser mkt gott ut, vad får vi för middag när vi kommer kram mamsen

2009-08-31 @ 20:21:23
Postat av: fanny

Mmm mumma vad gott :D

Postat av: fanny

Mmm mumma vad gott :D

2009-08-31 @ 22:30:54
URL: http://fannyrolin.blogg.se/
Postat av: fanny

Mmm mumma vad gott :D

2009-08-31 @ 22:32:54
URL: http://fannyrolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback