Princess Of The Universe

Har inte bloggat på länge, det har vart mycket kort sagt. Har nästan lika mycket nu också, men tar mig tid. Lagade soppa idag, Chaminjon/Kyckling/Morot-soppa :D Gott var det, men kanske inte såg lika gott ut, vad vet jag..!



Här kommer min version, oslätad & nyttigare + godigheter :D

Chaminjon/Kyckling/Morot-soppa

Det här behöver du :

ca 5stora färska champinjoner

1-2 kycklingfileer

8 dl vatten + 2 buljongtärningar
4dl mjölk
2 + 1 msk vetemjöl
Sambal Olek
Salt & peppar

GÖR SÅHÄR : Dela champinjonerna och kycklingen och lägg ner. Fräs upp i en kastrull med lite smör. Strö över vetemjöl. Låt den få lite färg och slå sedan på buljongen och mjölken som är redd med 1msk mjöl. Låt koka ihop  Smaka av med salt,peppar och sambal olek. Ät soppan med en mumsig fralla :D


Låt Smaka!

Kommentarer
Postat av: fanny

Mmm nu blev jag hungrig :D

Postat av: Evelina

kan du inte ge recept på fisksoppa ist ? (A)

2009-02-23 @ 00:48:17
URL: http://modesagan.blogg.se/
Postat av: tess

det kommer, kanske imon? :D

2009-02-23 @ 07:46:56
URL: http://theresemortensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback