Fredag den 13:e?

Nu har allt börjat att lägga sig... Igår var jag i chock! Jag orkade inget mera och ville bara försvinna. Gårdagen började bra, Åt frukost, åkte och handlade lite mat med mamma. Sedan så fyllde min ena faster år så jag gick upp med en blomma till henne och där fick jag te, glass och kakor, mumsbit! När jag var klar med detta så gick jag hem och där hade mamma gjort lunch som vi åt tillsammans. När klockan började att bli mycket så packade jag in all min packning i bilen och skulle bege mig upp till Nyköping igen, praktiken är över... När jag nästan har kommit till Jönköping så hör jag bara ett rejält PANG och det börjar att ryka bak på bilen! Bilen börjar att slira men tillslut får jag stopp på den. När jag går ut ur bilen ser jag att höger bakdäck på bilen har sprängts! :O Jag får lite panik och ringer hem... Efter ca:15-20min så stannar två stycken bilar som tydligen hade kört åt andra hållet och sedan vänt om bara för att hjälpa mig. Jag fick hjälp med att byta däcket. Tack så väldigt mycket ni två! Så tacksam för hjälpen!
Dem sa till mig att jag skulle pumpa däcket på närmsta tapp. När jag kommer dit så har dem ett separat munstycke till pumpen. När jag ska ta av munstycket och lämna in det igen så vill inte luften sluta att komma ut slangen så får väldigt många sår över hela handen och den är helt nerblodad. Som tur var kom det en person som visste hur man stängde av den. Tack du också! När jag fortsätter att köra så får jag bara köra i 80-90km/h för att däcket inte "tål" mera. Under tiden när jag åker inbillar jag mig massa saker som kan hända och låter, var helt chockad under resten utav bildturen... När jag väl är hemma och ska börja att packa ur bilen och in till hissen så går påsar sönder, en flaska smaschar sönder i väskan som jag har alla mina skor så dem blev genomdränkta av den drycken! Jag tappar mina glasögon och dem försvinner under en tid. Tack till polacken tror jag (han kunde ingen svenska eller engelska) som hjälpte mig att bära in mina saker och hittade mina glasögon! Jag tror han heter Eyvin eller något sådant, var helt uppstressad när han presenterade sig samtidigt som jag pratade med pappa i telefon. Inne i lägenheten låg det också 7st döda getingar på golvet. När skulle det ta stopp? Som tur var efter det. Gick och la mig i sängen med en kopp te i handen och ville bara att denna galna dag skulle ta slut...

Detta var min hysteriska lördag, nu är det söndag och jag hoppas att det vänder idag. Har packat upp nästan allting så nu ska jag åka och handla om en stund...

Hoppas att det blir en bättre dag idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback