elg

Jösses en sådan helg! Det har vart regn, dryck, mathelg, svampplockning i skogen, älg, kortspel, räkning utav djursorter, pepparkaksballerina, nyplockade äpplen och trevligt sällskap. Ja det är min helg i en förkortning :)

Jag har haft en bra helg, full fart liksom. Några saker som gjorde mig riktigt glad och några som gjorde mig lite ledsen när folk inte tänker på vad som kommer ut ur deras mun. Okej, jag vet att det kan slinka ut ord från mina små läppar runt min mun ibland också som egentligen ska stanna inne i min kropp, MEN jag säger inte sådana saker som sårar på det sättet (hoppas jag). Nu har mina hosta kommit tillbaka rejält och jag vill ha min hostmedicin som står i kylskåpet hemma i gbg. Nu är det sporten på TV´n och jag är supertrött. Sovit runt 4 timmar inatt, fattar inte varför jag inte kan sova längre än till halv sju, så har det vat hela veckan för mig.
Nu kommer det ett inslag om Danmark-Sverige matchen som spelas på lördag och jag längtar till helgen så mycket! Då är det fotboll som gäller och jag ska vara där på plats! :)
Nu ska vattenkokarn gå igång igen så att jag får upp värmen och slutar att huttra.


Ett recept kommer också! gjorde detta för någon vecka sedan och jag tycker att det blev mumsigt.



Stekt grönsaksblandning med lax och spaghetti
Lax
morötter
harricot verts
champinjoner
salt, peppar och sambal olek
Spaghetti
Ruccola

Skiva lax, champinjoner och morötter. Stek kycklingen så att den nästan är klar och krydda. Lägg i chaminjonerna och morötterna.
Koka pastan enligt anvisningarna på förpackningen. När det är 1-2 minuter kvar på pastan lägger du i harricot vertsen och låter koka med.
När pastan är klar lägger du allt i stekpannan och blandar ihop det. Servera på en bädd utav ruccola sallad.

Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: mamsen

Ser mkt gott ut skall bli gott att smaka på alla dina maträtter när du kommer hem kram mamsen

2009-10-05 @ 11:42:09
Postat av: Nadia

MUMS jag vill ha mat a la tess :) pannkaksfrukosten var super! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback