Känn ingen sorg för mig Göteborg

Tåget åker framåt gungande med ljudet från Guns&Roses från lokföraren. Diggar honom totalt, en "sjönsjungande" gubbe i 50års åldern, slutade dock sjunga efter Yeasterday och Knockin on heavens door. Ända fram till Katrineholm fick jag åka till den ljuva musiken som fanns bakom dörren. Vid Katrineholm steg jag av och bytte till nästa tåg och sesan ett till och inget utav de här tågen hade musik, okej jag satt inte bakok lokföraren då heller, hehe. Resan upp gick bra förutom åksjukan, sånt man får ta... Nu tänker jag tillbaka på helgen och den var verkligen hur bra som helst! Har inte haft en ledig stund och det är faktiskt skönt på sitt sätt. På torsdagen när jag kom mötte jag ju upp mormor och vi gick och åt på Jensens Böffhaus, ricktigt gott va det. Sedan åkte jag hem, drog på mig partydressen (lite tråkig kankse var ju helsvart) och tog mig in till staden och mötte upp folket och vi drog till Sticky. Efter en helkväll där va jag så trött men fick i mig lite mat innan hemgången. Fredagen blev tidig uppgång också. Vaknade redan klockan sju och gick upp och började göra i ordning picknicken som jag skulle ha för Fanny. Menyn blev ölkorv, grillade fetabiffar med pastasallad och sedan ahde jag bakat vaniljbullar eller parisare som det stod på receptet. Vi hade sån tur med vädret. Sedan begav vi oss in mot staden och Liseberg, för att kolla på våran älskade HÅKAN HELLSTRÖM. Vi var där tre och en halv timma innan och fick plats i första "buren". Konserten var suverän, hela dagen hade vart toppen. Lördagen spenderades med att hämta biljetter till Champions of ROCK på Bengans där jag fick såå mycket inspiration av alla skivor, så snygga fodral, synd bara att min plånbok var tom på pengar. Annars hade jag kommit ut med mer än bara två biljetter... Efter detta blev det en snabb tur i Botaniska trädgården, mysigt att bara strosa runt. På kvällen blev det bio, Flckan som lekte med elden. Sicken film säger jag bara, tycker att den va riktigt bra den också. Nu väntar jag bara på trean också.

Detta var min helg och hoppas att ni haft en lika toppen helg som jag :)


Kommentarer
Postat av: Evelina

-Menyn blev ölkorv, grillade fetabiffar med pastasallad och sedan ahde jag bakat vaniljbullar eller parisare som det stod på receptet. GAAAH VA GÖTT dreglar

Postat av: therese

Ellerhur! Det var supersmaskigt också :)

2009-09-23 @ 08:14:41
URL: http://theresemortensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback